Leží vám v garáži poklad v podobě bicyklu po pradědečkovi? Nebo už vás prostě nebaví původní barva vašeho kola, lak rámu je oprýskaný nebo poskvrněný nevyčistitelnou špínou?
Recyklace frčí, oblečte svému kolu nový kabátek. Poradíme vám, jak na to. Krok za krokem.
Chcete, aby barva držela? Očistěte kolo na čistý kov.
Než se pustíte do samotného natírání, budete muset kolo rozebrat do posledního šroubku.
Součástky rozdělte na ty, které budete chtít nabarvit, a na ty, které chcete ponechat v původním stavu (anebo vyměnit za nové). Doporučujeme nevyhazovat žádné součástky, dokud kolo znovu nesestavíte. Nikdy totiž nevíte, jestli ten malý kousek kovu, plechu, matka nebo šroubek nejsou důležité pro funkčnost kola.
Čištění si můžete usnadnit pomocí otryskání. To pro vás zpravidla udělají v lakovně. Lakovny většinou nabízí i možnost práškového lakování rámu – s tím budete mít jistotu dokonalého laku, který vydrží.
Po odstranění rzi začněte s nátěrem co nejrychleji, vlhkost vzduchu a poletující volné nečistoty zvyšují riziko opětovného zareznutí kovu a snižují přilnavost materiálu.
Pokud zvolíte sprej, základní antikorozní vrstvou může být například Zinkový sprej od Primalexu s obsahem 95% zinku, ten zajišťuje ochranu proti korozi čerstvě obroušených kovových materiálů.
Jako vrchní vrstva poslouží akrylátová rychleschnoucí barva ve spreji, která je vysoce přilnavá a odolná proti vnějším povětrnostním vlivům, rzi a chemikáliím (olej, nafta). Vybrat si můžete ze širokého spektra odstínů.
Barevný tip: Jak na natírání kovu se dozvíte v tomto článku.
Na prodejnách Dům barev najdete také barvu 2v1, která ochrání nejen před rzí, ale zároveň funguje i jako svrchní vrstva.
Barevný tip: Pokud chcete kolo dvoubarevné, budete potřebovat maskovací pásku. S ní ohraničíte místo, kde jedna barva končí a začíná druhá, aby byl přechod čistý.
Recyklace frčí, oblečte svému kolu nový kabátek. Poradíme vám, jak na to. Krok za krokem.
Nezanedbejte přípravu
Pokud chcete trvale a kvalitně natřít kovový materiál a vyhnout se rzi, výběr barvy a příprava podkladu je alfou a omegou.
Do naha!
Než se pustíte do samotného natírání, budete muset kolo rozebrat do posledního šroubku. Součástky rozdělte na ty, které budete chtít nabarvit, a na ty, které chcete ponechat v původním stavu (anebo vyměnit za nové). Doporučujeme nevyhazovat žádné součástky, dokud kolo znovu nesestavíte. Nikdy totiž nevíte, jestli ten malý kousek kovu, plechu, matka nebo šroubek nejsou důležité pro funkčnost kola.
Zbavte rám nečistot, mastnoty a rzi
Jak na to?- Nejprve rám očistěte houbičkou, žínkou a odmašťujícím saponátem.
- Poté rám zbavte rzi a předchozího loupajícího se laku.
Čištění si můžete usnadnit pomocí otryskání. To pro vás zpravidla udělají v lakovně. Lakovny většinou nabízí i možnost práškového lakování rámu – s tím budete mít jistotu dokonalého laku, který vydrží.
- Rez odstraníte odrezovačem.
Po odstranění rzi začněte s nátěrem co nejrychleji, vlhkost vzduchu a poletující volné nečistoty zvyšují riziko opětovného zareznutí kovu a snižují přilnavost materiálu.
Sprej, nebo barva?
Prevence je důležitá. Přece nechcete, aby se do vašeho kola opět zakousla rez. Základní vrstva proto musí být antikorozní.Jako vrchní vrstva poslouží akrylátová rychleschnoucí barva ve spreji, která je vysoce přilnavá a odolná proti vnějším povětrnostním vlivům, rzi a chemikáliím (olej, nafta). Vybrat si můžete ze širokého spektra odstínů.
Barevný tip: Jak na natírání kovu se dozvíte v tomto článku.
Zvolili jste barvu?
Na prodejnách Dům barev najdete také barvu 2v1, která ochrání nejen před rzí, ale zároveň funguje i jako svrchní vrstva.Barevný tip: Pokud chcete kolo dvoubarevné, budete potřebovat maskovací pásku. S ní ohraničíte místo, kde jedna barva končí a začíná druhá, aby byl přechod čistý.